neděle 24. února 2019



MUGCAKE
Dnes se s vámi podělím o první z receptů na tzv. MUG CAKE, čili hrníčkový moučník. Pro Mug cake musíte mít k dispozici mikrovlnnou troubu, samozřejmě si jej můžete upéct i v troubě normální, ale tyto recepty vlastně vznikly s vidinou toho, že dostanu na něco chuť a za 5 minut si už pochutnávám.
Také jsou tyto moučníky praktické pro jednu osobu.
Dnes si tedy připravíme brownie s malinami.
Ingredience:
20 g másla (necháme rozehřát v mikrovlnné troubě)
30 ml mléka
6 lžiček cukru (pokud máte třtinového)
Špetka soli
4 lžičky kakaa (používejte skutečně tmavé kakao)
3 lžíce mouky (můžete kombinovat i se špaldovou)
Mražené maliny, čokoládový posyp

Hrníček o obsahu 200 – 250 ml (já mám na fotu použitou větší misku).
Postup:
V misce rozehřejte máslo, přidejte mléko, cukr, sůl, přesátou mouku s kakaem. Jestli máte směs příliš hustou, přidejte lžičku mléka. Do těsta vmíchejte pomačkané maliny. Schválně zde není použitý ani kypřící prášek (takže počítejte s tím, že moučník moc nevyběhne).






Vložte do mikrovlnné trouby a pečte 1-1,5 min. na nejvyšší st. (u mě 800 W).
Zde musíte vychytat podle vlastní mikrovlnky. Začněte tedy třeba na 1,10 min.  a  kdyžtak pak nějaké sekundy přidáte. Těsto by nemělo být přesušené.
Já jsem si připravila směs v jiné misce, a poté jsem teprve dala do misky ve kterém jsem pekla – je pak čistější.




Žádné komentáře:

Okomentovat