čtvrtek 10. ledna 2019


Sušené maso à la sušená šunka
Jak jsem dříve slíbila, popíši Vám postup na výrobu sušené šunky.

Budeme potřebovat:
1 kg vepřového masa, nejlépe kotlet b.k.  a zbavený tuku a blan
½ kg cukru krystal
½ kg soli
Směs koření: bylinky dle vaší chuti

Čerstvé maso pečlivě očistíme, já jsem si ho rozdělila na dva kusy (ale není nutné)





Vložíme do skleněné nádoby, maso obalíme ze všech stran v cukru a poté i zbylým cukrem zasypeme, přikryjeme poklopem a uložíme na 24 hodin v lednici.


Další den vyjmeme. Vidíme, že v nádobě se vytvořilo hodně tekutiny, kterou vylijeme. Maso důkladně omyjeme pod studenou vodou a osušíme papírovou utěrkou.


Zopakujeme stejný postup, ale tentokrát se solí. Opět uložíme na 24 hodin do lednice a poté opět tekutinu odstraníme, vše opláchneme a osušíme.

 3. den  po omytí a osušení maso obalíme ze všech stran ve směsi koření. Já použila sušený česnek, uzenou papriku (obojí doporučuji), dále můžete použít např. směs pepře, oregano, rozmarýn, majoránku atp. Opět uložíme přikryté do lednice.


Po 24 hodinách maso ze skla vyjmeme, TEĎ JIŽ NEMYJEME a vložíme do zakoupených silonových podkolenek (já i nové předtím vyperu). Zavážeme a zavěsíme v místě kde proudí vzduch, takže nehodí se žádná skříň atp. Ani místo, kde je vlhkost. Klidně můžete zavěsit někde poblíž sporáku a necháme sušit. Proces schnutí je cca 10 dnů.

Poznáte tak, že maso po stisku (přes punčochu) již není měkké. Pokud se vám zdá, že ještě je, přidejte třeba den.
Nakonec maso vyjměte a uložte v lednici. Tam by mělo vydržet takto i měsíc.





Žádné komentáře:

Okomentovat