sobota 2. února 2019




PAK CHOI

Jak už jsem zmiňovala v předchozích příspěvcích velice mě láká zkoušení nových jídel cizích kuchyní a nových chutí, které s sebou nesou. Proto mě také asi před rokem zaujala pro mě „nová zelenina“ uprostřed salátů v obchodech.





Nejprve jsem jí koupila a pak začala na netu hledat co to je a jak jí mohu připravit. Dočetla jsem se, že jde o druh čínského zelí, z čeledi brukvovitých. V současnosti je však již součástí řady asijských kuchyní (kromě Číny namátkou i Vietnamu, Japonska, Filipín či Koreji). Zdroje uvádějí, že Pak Choi má silně antioxidační účinky a velkou koncentraci výživných látek. Má velký obsah vápníku, chlorofylu, vitamínu C, kyseliny listové a draslíku. 
Navíc má spoustu možností přípravy. Syrový ho můžete přidat do běžných zeleninových salátů, je křehký a chutný. Ale super je, že ho můžeme i „tepelně upravit“ a doplnit třeba do směsí Wok pánve. Tepelná úprava je vždy v délce 2-3 min.
Já jsem již vyzkoušela několik receptů pro úpravu této exotické zeleniny a s tou, a podělím se s Vámi s tou, která je pro mě zatím TOP. Recept je uveden zde  https://www.albert.cz/recepty/salat-pak-choi-s-krutonky

Nenechejte se zmýlit těmi krutonky v názvu, nejsou to klasické krutony z pečiva, ale Krutony z mandlí, karamelizovaného cukru a sezamu. Moc dobré.

Takže si podle receptu připravíme 100 g plátkovaných mandlí,


které si v troubě upečeme dozlatova, 180 st, asi 7-10 min..

Souběžně si necháme v hrnci rozpustit 30 g cukru, necháme lehce karamelizovat a vsypeme upečené plátky mandlí a 50 g sezamu. Mícháme, aby se obalily karamelem. Vysypte opět na plech s pečícím papírem, aby směs vystydla.
Nyní si připravíme zálivku.



V hrnci smícháme cukr, sójovou omáčku, rýžový ocet (nenahrazujte naším, rýžový má úplně jinou chuť – jemnější) a olej z hroznových semínek (do salátů se mi opravdu osvědčují ochucené oleje, které salátům dodávají vždy lepší chuť). Do zálivky přidáme jemně nasekanou naťovou cibulku, Ještě teplou zálivkou přelijeme pokrájený pak choi. Krutónky zdobíme až před podáváním, aby nezvlhly a pěkně křupaly.




Žádné komentáře:

Okomentovat