sobota 13. dubna 2019




KEFTY

Dnes jsem se rozhodla podělit se s vámi o recept z marocké kuchyně a a to kefty  Jedná se vlastně o kuličky. (jinak obdobu můžeme najít v arabské (indické) kuchyni nazývané též kofty). Připravují se z různých druhů mas, ale i zeleniny, luštěnin a dokonce i sardinek. A pochopitelně s různým výrazným kořením.
Jelikož jsem si nedávno v Tescomě zakoupila novou kuchyňskou pomůcku, rozhodla jsem se jí při této příležitosti vyzkoušet. Jedná se o totiž o kleště na masové kuličky. 





Původně jsem si je koupila hlavně proto, že má dcera má hrozně ráda Falafel, ale lze je samozřejmě použít i např. na knedlíčky do polévky, oblíbené švédské kuličky  a klidně i na tvarování  kuliček jako cukroví.
Z cesty po jižních Čechách (kde jsme mimo jiné navštívili i  farmu placandu viz odkaz http://farmaplacandu.cz/), ze které jsme si přivezli absolutně skvělé hovězí maso. Takže pokud tu budete mít cestu, mohu jen doporučit – úžasné prostředí, úžasní lidé. Skvělá kvalita!!!!



 Ingredience na kefty:

 600 g kvalitního hovězího masa
1,5 lžičky sušeného koriandru
hrst posekaného čerstvého medvědího česneku (lze nahradit mátou)
1 lžička soli
1 lžička římského kmínu
1 lžička garam masala


Pomocí  kleštiček jsem opravdu rychle vytvarovala kuličky.  Jdou krásně vyjmout, trochu mi do ruky neseděly   samotné kleště, nicméně kleště mohu rozhodně doporučit.

Kuličky jak vyšité……




Kuličky osmažíme na pánvi v oleji, nebo je můžeme napíchat na mokré špejle a dát na gril, popřípadě upéct na pečícím papíru v troubě.
Já jsem zvolila první variantu, protože jsem vám chtěla ukázat ještě další kuchyňskou pomůcku.   A to speciální poklici na pánev při smažení. Je to takové 4 v jednom. Je vyrobena z kvalitního silikonu. Propouští páru, kryje pánev, zabraňuje stříkání.  Navíc jí můžete v polovině odklopit a kontrolovat jen polovinu obsahu.  Lze použít jako sítko na slévání a také jako podložka a plech na pečení pizzy. Další funkcí je, že lze použít jako podložku pod hrnec. Bonusem navíc je možnost mytí v myčce. Poklici můžete zakoupit v Tchibo.





Kefty můžeme podávat s různými dipy, omáčkami či přímo jako součást pokrmů. Nebo také v libanonském chlebu, burgeru atp.

Žádné komentáře:

Okomentovat