neděle 21. července 2019




 Levandulové sušenky
Miluji levanduli a proto jí máme na zahradě opravdu hodně. Pokud bude i v dalších letech přetrvávat letošní sucho, stane se levandule asi nedílnou součástí všech zahrad. Dlouhou dobu kvete a přežije bez zalévání.
Zkoušela jsem mnoho receptů z těchto krásných květů, od dortů až po sušenky. Receptů na sušenky najdeme na internetu celou škálu, nicméně mě se nejvíce osvědčily tyto, s příchutí citrónu. Sklidila jsem s nimi  úspěch i na Restaurant Day v Ostravě.

Ingredience:

Nejprve si připravíme do misky levandulové květy. Odrhneme květy ze stvolů, tak abychom dostali 3 vrchovaté lžičky čerstvých květů (sušených vystačí 2). Ke květům nastrouháme kůru z jedné limety nebo citrónů v bio kvalitě. Já to měla jednoduché, postačí mi vyrazit na zahradu. Poté ještě z limety vymačkáme šťávu, kterou přidáme do těsta.



210 g másla
120 g cukru moučka
250 g hl mouky
3 lžíce škrobu
1 žloutek
Špetka soli
1 lžička šťávy z limety

Všechny suroviny (v pokojové teplotě) pořádně ručně, nebo strojově smícháme, přidáme květy s kůrou. Těsto zabalíme do potravinové fólie a uložíme na několik hodin do chladničky.
Z těsta vždy oddělíme kus, který vyválíme a vykrajujeme kolečka, která ukládáme na plech vyložený pečícím papírem.
Troubu si nechejte na začátku hned rozehřát na 170 st.C/horký vzduch. Pečte asi 12-15 minut, do zrůžovění okrajů.
Těsto můžete vyválet za pomocí embosovaných válečků, nebo stejně jako já použít háčkovanou dečku (třeba po babičce), kterou uložíme na těsto před úplným rozválením, takže se vzor do těsta obtiskne. I když se sušenky mají tendenci lehce roztápět, vzor vydrží (je důležité po odebrání kusu těsta, vždy zbylé uložit do chladnice do dalšího použití; rovněž je důležité, aby byla trouba opravdu dobře vyhřátá).





Dobrou chuť!

                                   
levandulový dort


Žádné komentáře:

Okomentovat